Řidiči na Liberecku zbytečně riskují

54
silnice_zdarek_foto_grafika

Na silnici I/35 u Žďárku mají řidiči často tendenci překarčovat povolenou rychlost, a to přesto, že právě rychlá jízda je na tomto místě častou příčinou dopravních nehod. 

Jde o velmi vytíženou komunikaci spojující Turnov v Českém ráji s krajským městem Liberec, kterou denně projedou desítky v dopravní špičce desítky tisíc vozů. Podle dopravního experta Romana Budského vypadá silnice v těchto místech zcela nevinně.

„Je krásná, rovná jako když vystřelí a zdá se, že je tam relativně slušný povrch. A ještě to ke všemu vede od kopce, takže člověk si říká, že může jet svižně a kdyžtak to ubrzdí, hlavně je to do kopce. Ovšem chyba lávky, ta silnice je velmi vytížená. Ale pak stačí jedna chybička,“ uvedl k charakteru frekventované komunikace Budský. Úsek je totiž zrádný zejména pro ty, kteří zde jedou tak, jak nemají. 

Velké množství řidičů pak právě v souvislosti s charakterem vozovky nedodržuje rychlost, což má často za následek dopravní nehody. Nejvyšší povolená rychlost je zde přitom maximálně 130 kilometrů v hodině.

Dalším nešvarem řidičů, a to nejenom na tomto úseku, je také nedodržování bezpečných rozestupů. „Někdo přibrzdí, někdo udělá něco jinak a tím, že jsou ta auta rychlá a že jezdí často blízko za sebou, tak tam není moc prostoru, aby se ta nebezpečná situace podařila odvrátit. Pak tam může snad dojít k nějaké nehodě, bohužel často i se zraněním. Je proto dobré jet s rezervou , protože to musím ubrzdit,“ doplnil Budský. Přitom za loňských rok právě nedodržování bezpečné vzdálenosti bylo v Česku příčinou více jak čtyř a půl tisíc dopravních nehod.

Dalším problémem, který vede nehodám, je také nedodržování zásad bezpečného předjíždění. Podle Budského je nutné, aby se řidiči při řazení do levého pruhu vždy zavčas podívali do zpětných zrcátek, a to jak do vniřního, tak i do vnějšího.  „Vnitřní zpětné zrcátko se občas nazývá třetí oko řidiče. Je to velmi důležité. Jednak můžou řidiči včas spatřit spěchajícího kolegu, ale také si včas můžeme všimnou záchranky nebo policie a řidiči tak nebudou překvapení,“ uvedl expert. 

Celý úsek patří dlouhodobě k problematickým, Podle dostupných statitistik zde v minulosti došlo k devatenácti dopravním nehodám, v celkové škodě přes tři a půl milonu korun. Dopravní kolize se naštěstí obešly bez zranění. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *